mandag den 14. maj 2012

Citrontærte med marengs

I går havde vi besøg af nogle af vores rigtig gode venner, og jeg havde god tid til at gøre lidt ekstra ud af desserten. 

Valget faldt derfor på denne citrontærte med marengs, som skal bages over tre omgange, men bestemt er alt besværet værd. Lagene består af sprød mørdej i bunden, blød citroncreme i midten og sød marengs på toppen. Den smager himmelsk. Både sødt og syrligt, samtidig med at den er cremet.

Mums!



Opskriften er tyvstjålet fra Price brødrene, som jo bare er geniale! Punktum!

4 kommentarer:

  1. Mmmmm :) Gad godt være gæst når det der bliver serveret :)

    SvarSlet
  2. jeg lover at sige til næste gang! :)

    SvarSlet
  3. Søde Lea. Det var den bedste kage! Og heldigt at du fik fotograferet den, før vi kom. Der var ikke meget tilbage, da vi gik. Lad os bare aftale, at det siger mere om kagen, end om os! Det var bare sådan en god aften. Jeg glæder mig til picnic i Frederiksberg Have til sommer.
    Masser af lækkersultne overspringshandlingshilsner og knus fra Kristine og konstruktivisterne.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg glæder mig også helt vildt til at være din overspringshandling en lun sommeraften på Frederiksberg. :) Held og lykke med at holde styr på konstruktivisterne! :) Kram.

      Slet