tirsdag den 3. april 2012

Og med ét blev man voksen

Mine 27 år til trods føler jeg mig ikke specielt voksen, men i dag har jeg hentet min sprit nye symaskine - og så er man vel lidt voksen, når man har sådan en. 


Jeg har aldrig før haft en symaskine og udover det obligatoriske sykursus i håndgerning, har jeg aldrig rigtigt brugt en symaskine. Men nu skal det være og jeg glæder mig helt vildt til at komme i gang! Jeg aner i øvrigt heller ikke om, det er noget bras, jeg har købt. Jeg håber bare, at den er simpel og ligetil at lære at kende.



Mit første syprojekt ved jeg endnu ikke, hvad skal være, men jeg håber, at jeg bliver god nok til at kaste mig ud i noget pude projekt. Nu må vi se, hvad mine evner rækker til!

Er der nogle gode råd eller ideer til projekter, jeg skal have med på vejen???

10 kommentarer:

  1. Uhh, hvor ser den fin ud :).
    Ja, jeg synes jo, at du skal lave nogle pynte-ugle-puder til min sofa :).
    Måske du kunne lave de der søde stofhunde til Frida? Her er et link fra SimseLimsen:
    http://simselimsen.blogspot.com/2012/02/give-away.html

    Måske du kunne sy et flot forklæde til dig og mig? :).
    En brødkurv ala Erik Bagger kunne måske også være en idé? :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja du har mange ideer. :) Jeg må nok lige lære at sy først - mindre detalje! Men så vil jeg da klart kaste mig ud i det hele.

      Slet
  2. Tjek denne blog:
    http://meylanddesign.blogspot.com/2012/03/give-away-gaveregn.html?showComment=1333045144991#c7246072161751723228
    Den kan måske give noget inspiration :).

    SvarSlet
  3. Jamen så kan man da evt. sy nogle duge - det går jo bare lige ud :).
    Eller firkantede pudebetræk til pyntepuder i sofaen.

    SvarSlet
  4. Hvis du når ud i noget hvor du ikke kan bunde, så er youtube altid en god hjælp. ;) Politikkens store sybog rummer også gode tips og tricks, når du når til noget lidt sværere, såsom kantbånd osv..
    Start med en pude, det er ret lige til.. ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja jeg tror helt sikkert at youtube bliver min nye ven i det her. Eller blogs med gode diy'er! :)

      Slet
  5. Tillykke med den nye maskine, tror det er en fin maskine at lære på - min kan heller ikke en masse smart ;-)
    Jeg startede med at sy mine ugler - så tror bare du skal kaste dig ud i lige det du har lyst til, så lærer du det hen ad vejen ;-)

    Og sjovt du og manden er fra Lolland, det er jeg nemlig også :-D

    Kh Karina

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak og ja jeg må jo bare kaste mig ud i det! Det er vel egentligt den bedste måde at lære på.

      Og hvor er det en lille (blog)verden! :)

      Slet