fredag den 6. april 2012

Husk at lytte til din mor

Jeg har jo en ide om, at jeg en dag skal strikke sokker - ligesom min mor! Hun får det til at se så let ud, det der med at jonglere med 5 pinde og masker over det hele. Så da min mor hørte, at jeg ville begive mig i kast med de mange pinde, sagde hun ,at det nok var en god ide, at jeg øvede mig lidt på at strikke med 5 pinde først. Jeg tænkte: "ja ja... hvor svært kan det lige være. Det ser jo let ud, når hun strikker!" 




... Men jeg æder alle mine ord og stoler fra nu af på hvad min mor siger. Hold nu kæft man skal være gode venner med sin motorik for at strikke med 5 pinde. Jeg har bestemt haft lyst til at kaste det langt væk mange gange. 





Jeg er gået i gang med at øve mig med noget tykt knald rødt garn og jeg synes faktisk, det bliver nogle meget pæne masker, så måske er det alt besværet værd. Jeg kan godt mærke, at jeg langsomt bliver bedre til at placere pindene, så jeg ikke er ved at blive helt sindssyg af, at de hele tiden er i vejen. 

Nu er mit største problem bare at det altid bliver så stramt når jeg strikker noget.

4 kommentarer:

  1. Det er nogle flotte masker i hvert fald, hvis det er dit første forsøg med alle de pinde!!
    Hatten af for dig søde Lea!

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak! Ja det er mit første forsøg med så mange pinde. Jeg gir ik' op! :) Jeg skal nok lære at strikke de sokker.

      Slet
  2. Jeg er virkelig ikke glad for det med 5 pinde så jeg bruger magic loop i stedet til ærmer, sokker, vanter og alt andet der skal strikkes i ring. Det er så meget nemmere end 5-pinde kaos.
    Søg på magic loop på youtube, det kan godt virke lidt underligt i starten men du lærer det meget hurtigt. Giv det en change, det er sagen! ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Hera! :)

      Jeg har lige tjekket det ud - og ja det ser lidt underligt ud. Men det er da bestemt noget, jeg skal prøve, inden jeg bliver helt vanvittig af at have pinde alle vejene. Tak for tippet!

      Slet