søndag den 6. januar 2013

Landmandskage

Min lillebror er ved at uddanne sig til landmand. Jeg havde for længst lovet ham, at når han fik en elevplads, ville jeg lave en John Deere kage til ham, idet han hele sin barndom har været umådeligt glad for netop den slags traktorer. I hans verden findes der slet ikke andre!

Kort før jul ringede han så stolt til sin storesøster og fortalte, at han nu havde fået en plads og derfor bare lige ville minde mig om mit løfte. Vi skulle ses en lille uge efter til julefrokost og for at fejre hans fødselsdag, men jeg mente ikke at kunne nå at lave kagen klar, så jeg sagde til ham, at det altså måtte vente til en gang i det nye år. 

Men jeg var jo super stolt af min bror, så jeg ville så gerne lave den kage til ham. Jeg allierede mig derfor med min skønne svigerinde, der er tæt på ekspert i at lave kagepynt. Jeg fortalte hende om projektet og den korte deadline og hun var straks med på ideen. Allerede næste morgen modtog jeg et billede af en John Deere traktor modeleret i fondant og kort efter kom et billede af en vogn fyldt med roer. Alle detaljer var bare så virkelige og fine lavet. Det var så skønt. Med møje og besvær fik hun også lavet et fint logo som kunne pynte kagen. 



Et par dage ingen fødselsdagen lavede jeg så kagen og lige inden vi skulle af sted betrak jeg den med fondant. Pynten havde jeg fået af Charlotte, så den var lige til at sætte på kagen lige inden, den skulle afleveres.


Selv efter ankomsten til fødselsdagen fuppede jeg min lillebror til at tro, at jeg ikke havde lavet nogen kage og overraskelsen var derfor endnu større, da jeg så endelig hentede kagen i bilen. Jeg tror aldrig, at jeg har set min store lillebror så mundlam og overvældet. Det var virkeligt fedt!

Kagen blev langt flottere end jeg overhoved kunne have forestillet mig og jeg tror et perfekt samarbejde mellem Charlotte og jeg er født. Jeg elsker at lave kagerne, men gider ikke alt det der med at pynte dem og resultatet bliver lidt derefter. Charlotte derimod elsker alt det der pynte noget og er sindssygt dygtigt til det. Så mon ikke vi kan finde en løsning, hvor jeg bager og hun pynter?!

Til info består kagen af lyse sukkerbrødsbunde og lime mousse. Alle sammen opskrifter fra Himmelske Kager. Og den smagte dejligt frisk oven på al den fede julemad - selvom det ikke ligefrem var trangen til kage, der meldte sig efter julefrokosten.

4 kommentarer:

  1. Ååårh <3.
    Tusind tak for de flotte ord!
    Men åh ja, hvor kan du tro, at der er født et perfekt samarbejde! For det der med at lave selve kagen er lidt kedeligt, og du kan altid få dem til at smage bedre, end jeg kan! ;).
    Jeg ser frem til et godt samarbejde i fremtiden ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Selv tak søde! Vi er hermed et team! :)

      Slet
  2. Sikken et team!! I er for seje, den ser kæmpe lækker ud :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak! Den var også ret så mums! :)

      Slet