torsdag den 2. august 2012

Müsli

Når jeg har tid, laver jeg min egen müsli. Det smager 1000 gange bedre, end det man køber og det er utroligt let og tager næsten ingen tid. 

Den oprindelige opskrift har jeg fra en tidligere kollega, men jeg blander egentligt bare lidt af alt det køkkenskabet indeholder, så det kan sagtens variere fra gang til gang. 



 Lige denne portion kom til at indeholde:

  • Grove havregryn
  • Hørfrø
  • Sesamfrø
  • Kokosmel
  • Solsikkekerner
  • Mandler
  • Hasselnødder

Og så lidt brun farin, vaniljesukker, honning, olie og vand.

2 kommentarer:

  1. Mums - den variation med farin og vanilje må jeg prøve! Blander du bare det hele og bager det i ovnen eller ...?

    SvarSlet
  2. Jeps... blander bare det hele i en skål og vælter det ud på en bageplade i et tyndt lag. Bager det ved knap 200 grader og vender det ca. hvert 5. min indtil jeg synes det er så tørt og gyldent som jeg vil have det.

    SvarSlet